Kraunasi...

Gavėnios kelionė. Didysis penktadienis – proga apmąstyti savo gyvenimą, santykį su žmonėmis ir visa Dievo kūrinija

 

 

Didysis penktadienis – tai vienintelė diena per metus, kai neaukojamos šventosios Mišios. Vakaro pamaldose skaitomas Dievo žodis, pagerbiamas Kryžius ir priimama Komunija.

Kristaus kančią ir mirtį apmąstyti kviečia Klaipėdos šv. Pranciškaus Asyžiečio vienuolyno vyresnysis, kunigas Benediktas Jurčys OFM: „Šiandien Didysis penktadienis. Bažnyčia kviečia apmąstyti Kristaus kančią ir mirtį, apie kurią mums pasakoja apaštalas Jonas, ketvirtosios evangelijos autorius. Beje, tai vienintelė diena per metus, kai neaukojamos šventosios Mišios. Vakaro pamaldas sudaro trys dalys: Žodžio liturgija, Kryžiaus pagerbimas ir Komunija.

www.wallpaperflare.com

Didysis penktadienis – proga apmąstyti savo gyvenimą, sprendimus, santykį su žmonėmis ir visa Dievo kūrinija. Tai tylos, ramybės, susikaupimo ir griežto pasninko diena, kai būtina susilaikyti nuo visų linksmybių, žinoma, nederėtų persidirbti. Primenu, šiandien atsisakome mėsiškų ir pieniškų valgių, uolesni ir jaunesni krikščionys šiandien galėtų ir apskritai nevalgyti, tik troškulį vandeniu malšinti.

Mano galva, dabar pravartu bus mums permąstyti Jėzaus ir Piloto pokalbį apie karaliaus statusą. Kaip sakoma, Pilotui pasisekė, jo vardas išliko žmonijos istorijoje, nes jam atiteko garbė susitikti su Jėzumi. Artėjo Velykų šventė. Iš savo būstinės Cezarėjoje Pilotas su keliais šimtais kareivių atvyko į Jeruzalę palaikyti tvarkos. Ankstyvą penktadienio rytą jam atvedė žydų vyresniųjų kaltinamąjį, Jėzų. Pilotas paklausė: „Ar tu esi žydų karalius?“ Jėzus atsakė: „Ar nuo savęs šito klausi, ar kiti tau apie mane pasakė?“

Į skundą, kad neva Jėzus dedasi esąs karalius, Nazarietis atsako: „Mano karalystė ne iš šio pasaulio… mano karalystė ne iš čia.“ Manosios karalystės kriterijai ir vertybės ne iš šio pasaulio. Todėl „mano tarnai nekovoja…“ Šio pasaulio karaliai ir nuprotėję karo putinai kovoja naikindami gyvybę, ir kuo daugiau užkariauja teritorijos ir sugriauna miestų, tuo jie didesni… Jėzaus karalystės kriterijai yra kiti. Žemiškieji karaliai dominuoja, viešpatauja ir žmones valdo baime bei jėga. Jėzaus karalystės kriterijai kiti, tai – meilė ir tarnavimas. Pilotas to nesupranta. „Vadinasi, tu esi karalius?“ Jėzus atsakė: „Tu pasakei, kad aš karalius.“

Jėzus pratęsė: „Aš atėjau į pasaulį, kad liudyčiau tiesą. Kas tik brangina tiesą, klauso mano balso“ (Jn 18, 37). Jėzus mums atveria tiesą apie Dievą ir išbalina visas mūsų pastangas įsivaizduoti kitokį Dievą. Kas mato Jėzų, mato tikrąjį Dievo veidą ir tikrąjį žmogaus veidą, kuris myli savo artimą. Pilotas nesuprato Jėzaus, nes nenorėjo prarasti imperatoriaus duotos jam galios valdyti žmones jėga ir baime. Pilotas, paklausęs Jėzaus: „O kas yra tiesa?“, nelaukė Jėzaus atsakymo, pasišalino, išėjo pas žydus.

„Ar norite, kad paleisčiau jums žydų karalių? – „Ne šitą, bet Barabą! O Barabas buvo plėšikas.“ Vardas Barabas hebrajų kalboje reiškia „savo tėvo sūnus“ – bar abba – niekieno sūnus, kriminalistas, gyvena visuomenės paribiuose žudydamas ir plėšikaudamas. Kodėl žydai renkasi mirtį, o ne gyvybės kūrėją, Jėzų, naujosios meilės civilizacijos Dievo karalystės Viešpatį? – „Pilotas ėmė ir nuplakdino Jėzų.“ – „Ant kryžiaus jį, ant kryžiaus!“

 

Benediktas Jurčys

Bernardinai.lt

Vilties miestas

 


Kategorija Dvasiniai skaitiniai


Grįžti atgal Paskelbta: 2024-03-29

Naujausi straipsniai

Mėnesio populiariausi straipsniai



© 2024 www.zarasuparapija.lt